decoration decoration decoration
decoration
leaf leaf leaf leaf leaf
decoration decoration

`Kortlopende ´ spellen!

 

Met de kortlopende spellen bedoelen wij de spellen die maximaal een paar weken duren. Zij worden gespeeld op een eigen ´forumonderdeel`. Hier kan men (voorafgaand aan het spel) ook de spelinformatie, spelregels en speluitleg vinden en vragen stellen over het spel. Voor de start van het spel moeten leden zich inschrijven als zij deel willen nemen. Vaak is er een ‘inschrijfticket voor een kortlopend spel’  nodig voor deelname. Deze kunnen leden in onze ‘Shop’ kopen met hun Forumgeld (GEEN ECHT GELD!).  Zodra er voldoende deelnemers zijn zal een spel van start gaan.

Hieronder staan een aantal voorbeelden van de kortlopende spellen die bij ons op het forum worden gespeeld. Het aanbod wisselt echter en wij proberen ook met enige regelmaat nieuwe spellen uit.

 

Weerwolven van Wakkerdam:

Met een groep deelnemers leef je in een denkbeeldig scenario (bijv. op een tropisch eiland, op skivakantie of in een kasteel). Onder de deelnemers zijn in het geheim speciale rollen verdeeld. Dit kunnen ´goede rollen´ zijn en ´slechte rollen´. Als een speler een slechte rol heeft behoord deze speler tot de ´weerwolven´ , een moordlustige bende.

Dag en nacht wisselen zich in dit spel af. In de nacht zullen de weerwolven een van spelers vermoorden, waardoor deze uit het spel zal liggen. Overdag krijgen de ‘goede’ spelers de kans om door speurwerk en logisch denken de weerwolven op te sporen en uit te schakelen. Elke dag mogen zij door middel van een stemming iemand aanwijzen van wie zij vermoeden dat dit een weerwolf is. Deze persoon zal uit het spel liggen, waarna de echte rol van deze speler bekend gemaakt zal worden. Maar wie onder hen zijn de verraders? De weerwolven zullen zich namelijk overdag ook van hun beste, liefste en schijnheiligste kant laten zien en meepraten met de rest. Maar er is hoop…. De mensen met een ´speciale goede rol´ kunnen de groep met hun gave een handje helpen!

Cash ’n Guns:

Met elkaar hebben de deelnemers een ‘overval gepleegd’ op bijvoorbeeld een bank, geldtransport of juwelier. Hierbij hebben de deelnemers een mooie buit binnen weten te slepen. Deze buit moeten ze alleen wel netjes zien te verdelen met elkaar en tja, echte gangsters doen dit natuurlijk met hun pistool in hun hand. Dit is niet helemaal onterecht, want er zit een infiltrant van de politie in hun middel. Zouden ze deze infiltrant met elkaar op kunnen sporen en uit weten te schakelen? Maar ook zonder infiltrant…. echte gangsters zijn niet zo goed in delen. Ze willen allemaal net iets meer als de rest.

Dit spel bestaat uit verschillende rondes, even veel rondes als deelnemers. Elke speelronde heeft weer 3 delen:
* Deel 1: De gangsters richten in het geheim (via een persoonlijk bericht aan de spelleiding) hun pistool op een van hun medespelers. Hierbij hebben ze de keuze om met een losse flodder te schieten of een echte kogel!
* Deel 2:  De spelleiding maakt bekend op wie er gericht wordt door iedereen, maar nog niet of er met echte kogels geschoten gaat worden. Deelnemers hebben hierna de kans om zich terug te trekken van de buitverdeling van de betreffende ronde en op die manier niet geraakt te kunnen worden door (echte?) kogels. Drie keer geraakt worden door een echte kogel betekend je virtuele dood!
Deel 3: De spelleiding maakt bekend of deelnemers, die zich niet teruggetrokken hebben, met een kogel of losse flodder worden geraakt. Deelnemers die niet geraakt worden door een echte kogel (en zich eerder ook niet teruggetrokken hebben), mogen de buit van de betreffende ronde verdelen onder elkaar.
Tijdens dit deel mag de infiltrant ook, via een persoonlijk bericht aan de spelleiding,  bellen met de politie. Hij of zij neemt dan de buit van de lopende ronde in beslag. Als de infiltrant 3x weet te bellen zonder dat hij dood gaan, wint hij de editie en de waarde van de buit welke hij/ zij in beslag heeft weten te nemen in Forumeuro’s.
Na deel 3 start een volgende speelronde.

De Ronde Tafel:

Met een groep spelers zit je aan een denkbeeldige ronde tafel. Met elkaar voer je een gesprek. Dat gesprek mag overal over gaan en iedereen mag elk onderwerp aandragen. Mensen mogen serieus zijn…. De boel vol spammen…. Wat ze willen…. Maar elke speler die aan tafel zit heeft van de spelleiding een opdracht mee gekregen. Deze opdracht kan inhouden dat je iets los moet zien te krijgen van de anderen spelers of iets geks (natuurlijk met een duidelijke en leuke grens) moet doen tijdens het gesprek. Dit moet elke speler voor elkaar zien te krijgen zonder dat het de anderen op gaat vallen. Is er namelijk iemand die raad wat jou opdracht is, dan moet je de tafel verlaten en lig je dus uit het spel!
Naast de opdracht heeft iedere speler ook 2 verboden woorden die hij/ zij tijdens het gesprek niet mag gebruiken…. Ook deze woorden kunnen geraden worden.

Weet jij De Ronde Tafel tot een goed einde te brengen?

Eilandenslag

Bij dit spel verblijven twee teams van gelijke grote ´op een eigen virtuele eiland´. Deze twee teams gaan de strijd met elkaar aan! Op hun eiland hebben de teams een schat verstopt….. Beide teams proberen bij elkaar te achterhalen waar zij de schat hebben verstopt, zodat ze deze van het andere team af kunnen pakken. Echter, om de schat te kunnen openen is er een sleutel nodig. Naast het vinden van de schat is het dus ook zaak te achterhalen welke van de andere eilandbewoners de sleutel heeft van hun schatkist. Een team heeft pas gewonnen als zij de schat hebben gevonden OF als zij alle bewoners van het andere eiland naar huis hebben kunnen spelen, zodat ze vrij baan hebben om de schat te vinden……

Nieuwsgierig geworden? Voor uitgebreidere informatie en onze andere kortlopende spellen, klik op deze link:

http://www.forumspellenforum.nl/smf/index.php/topic,20282.0.html

loading
×